مدیر آموزش‌وپرورش خواف گفت: ۱۱۴ مدرسه در مناطق شهری و روستایی این شهرستان مرزی فرسوده و نیازمند مرمت و بازسازی است.
کد خبر: ۹۵۷۴۲۸۰
|
۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از خواف، روح‌الله غلام‌پور سدهی در حاشیه آیین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۲ طرح آموزشی خواف اظهار کرد: احداث کلاس‌ها و فضاهای آموزشی مناطق شهری و روستایی در این شهرستان با انعقاد ۲۱۹ تفاهم‌نامه ایجاد مدرسه با مشارکت خیران و شرکت‌های معدنی در حال اجرا است.

 وی افزود: از این تعداد ۷۷ تفاهم‌نامه با خیران در بخش سلامی، ۵۶ تفاهم‌نامه در بخش سنگان، ۴۵ تفاهم‌نامه در جلگه زوزن و ۳۳ تفاهم‌نامه در بخش مرکزی شهرستان خواف منعقد شده است.

 غلام‌پور سدهی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون و در قالب سه‌شنبه‌های افتتاح، هر سه‌شنبه یک مدرسه و یا طرح آموزشی با مشارکت خیران در مناطق شهری و روستایی شهرستان خواف بهره‌برداری و یا عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

 مدیر آموزش‌وپرورش خواف اعلام کرد: در آستانه دهه فجر نمازخانه مدرسه «نوردانش» این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد، این طرح با همکاری یکی از شرکت‌های معدنی با صرف اعتبار ۱۵ میلیارد ریال احداث شده است.

 وی خاطرنشان کرد: همچنین عملیات اجرایی مدرسه سه‌کلاسه تمام خیر ساز محمدشاهی در روستای «بندیوان» بخش سلامی از توابع شهرستان خواف هم روز سه‌شنبه آغاز شد.

 غلام‌پور سدهی با اعلام این مطلب که این مدرسه با زیربنای ۲۰۰ مترمربع و با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال احداث می‌شود، اذعان داشت: کمبود فضای آموزشی هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کارگاه‌های مرتبط در شهرستان خواستار افزایش توجه خیران و شرکت‌های معدنی به مشارکت در توسعه کمی و کیفی این فضاهای آموزشی است.

 سه هزار و ۳۰۰ معلم در قالب ۳۴۰ کلاس درس، کارآموزش ۴۳ هزار نفر دانش‌آموز مقاطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه در شهرستان خواف را بر عهده دارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها